Momenteel is er geen plek in de praktijk
Alleen wanneer er plek is kan je je aanmelden via het contactformulier, op basis van de aanmelding wordt nader bepaald of een behandeling mogelijk is. Ik hanteer geen wachtlijst, hetgeen betekent dat je je alleen kan aanmelden indien er ruimte is. Dit zal steeds worden aangeven op de website.
Meenemen naar eerste afspraak:
· Kopie van een geldig identiteitsbewijs
· Recente verwijsbrief van de huisarts met indicatie gespecialiseerde GGZ (SGGZ).
De datum van de verwijsbrief moet liggen vóór het eerste intakegesprek, anders vergoedt de zorgverzekeraar de kosten niet.
. (Digitaal) ingevuld intakeformulier
Vergoeding: Psychotherapie is als onderdeel van de Geestelijke GezondheidsZorg (GGZ) opgenomen in het basispakket van je verzekering. De psychotherapie wordt volledig vergoed. Het verplichte eigen risico in de basisverzekering (385 euro) wordt apart geïnd door je zorgverzekeraar en geldt per behandeling.
Ik heb met de meeste verzekeringsmaatschappijen een contract. Indien je verzekerd bent bij Menzis/anderzorg: ik heb geen contract met deze verzekeraar. De behandeling wordt (deels) vergoed, echter je dient zelf voor de betaling te zorgen.
Voor actuele gegevens zie informatie op de contactpagina. Het kan zijn dat het omzetplafond van een verzekeraar bereikt is waardoor cliënten met deze verzekeraar zich niet kunnen aanmelden.
No Show: afspraken moeten uiterlijk 24 uur voor het tijdstip van de behandeling geannuleerd worden. Bij niet annuleren en bij annuleringen binnen 24 uur voor de afspraak is de behandelaar gerechtigd de gereserveerde tijd in rekening te brengen bij de client. Dit bedrag bedraagt 75 euro. Je kunt dit bedrag niet terugkrijgen van uw zorgverzekeraar.
Routine Outcome Monitoring: Verzekeraars wensen dat er metingen van de ernst van de klachten worden gedaan om het effect van de behandeling te kunnen bepalen. Deze Routine Outcome Monitoring (ROM) wordt aan het begin, tijdens en aan het eind van de behandeling gedaan. Je krijgt hiervoor online een vragenlijst aangeboden.
Regeling bij vakantie en calamiteiten: cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en bij calamiteiten gebruik maken van mijn achterwacht. Contactgegevens vervangend behandelaar: Drs A. Spaans , www.kerkstraat299.nl
Praktijk reglement: het praktijkreglement volgt het reglement van de LVVP (Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen en Psychotherapeuten). Informatie over wet en regelgeving (waaronder beroepscode, Wet Op Geneeskundige Behandelovereenkomst (WBGO), Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP) en de klachtenregeling, kun je vinden op de website van de LVVP of het NIP
Privacy en vertrouwelijkheid: Wat je met mij bespreekt valt onder het beroepsgeheim. Zonder jouw toestemming doe ik geen mededelingen aan derden. Wanneer bijvoorbeeld een Arbodienst of een medisch adviseur verzoekt om informatie, dan wordt je hiervan op de hoogte gesteld. Pas na jouw toestemming en nadat de beantwoording aan jou is voorgelegd, wordt deze verstuurd. Na de intake en het adviesgesprek vindt automatisch schriftelijke terugkoppeling plaats naar de verwijzer, meestal de huisarts. Indien je daar bezwaar tegen hebt, dien je dit kenbaar te maken.
Klachtenregeling: het kan gebeuren dat er in de behandeling iets niet goed loopt. Bijvoorbeeld dat je meent niet goed of onzorgvuldig behandeld te worden. In een dergelijke situatie is het zinvol om zo'n knelpunt of klacht eerst met mij te bespreken. Reageer zo snel mogelijk. Langer wachten maakt het moeilijker Mogelijk is het tot een oplossing te brengen en wel zodanig dat de weg weer open is om verder te gaan met de behandeling. Maak zo nodig een aparte afspraak waarbij je kunt aangeven waar het om gaat. Als je bang bent voor een negatieve reactie, kunt je dat het beste aangeven. Als we er samen niet uit komen, dan staat het je vrij om een klacht in te dienen. Als lid van de LVVP (Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen & Psychotherapeuten) ben ik aangesloten op de klachtenregeling van deze beroepsvereniging. Alle informatie over je rechten en mogelijkheden met betrekking tot een klacht kun je vinden op de LVVP website, LVVP klachtenpagina.
Kwaliteitsstatuut GGZ: Vanaf 1 januari 2017 is een Kwaliteitsstatuut GGZ verplicht. Dit is een checklist die toetst of door de zorgaanbieder aan een aantal kwaliteitscriteria is voldaan. Het Kwaliteitsstatuut GGZ van mijn praktijk is goedgekeurd.
Alleen wanneer er plek is kan je je aanmelden via het contactformulier, op basis van de aanmelding wordt nader bepaald of een behandeling mogelijk is. Ik hanteer geen wachtlijst, hetgeen betekent dat je je alleen kan aanmelden indien er ruimte is. Dit zal steeds worden aangeven op de website.
Meenemen naar eerste afspraak:
· Kopie van een geldig identiteitsbewijs
· Recente verwijsbrief van de huisarts met indicatie gespecialiseerde GGZ (SGGZ).
De datum van de verwijsbrief moet liggen vóór het eerste intakegesprek, anders vergoedt de zorgverzekeraar de kosten niet.
. (Digitaal) ingevuld intakeformulier
Vergoeding: Psychotherapie is als onderdeel van de Geestelijke GezondheidsZorg (GGZ) opgenomen in het basispakket van je verzekering. De psychotherapie wordt volledig vergoed. Het verplichte eigen risico in de basisverzekering (385 euro) wordt apart geïnd door je zorgverzekeraar en geldt per behandeling.
Ik heb met de meeste verzekeringsmaatschappijen een contract. Indien je verzekerd bent bij Menzis/anderzorg: ik heb geen contract met deze verzekeraar. De behandeling wordt (deels) vergoed, echter je dient zelf voor de betaling te zorgen.
Voor actuele gegevens zie informatie op de contactpagina. Het kan zijn dat het omzetplafond van een verzekeraar bereikt is waardoor cliënten met deze verzekeraar zich niet kunnen aanmelden.
No Show: afspraken moeten uiterlijk 24 uur voor het tijdstip van de behandeling geannuleerd worden. Bij niet annuleren en bij annuleringen binnen 24 uur voor de afspraak is de behandelaar gerechtigd de gereserveerde tijd in rekening te brengen bij de client. Dit bedrag bedraagt 75 euro. Je kunt dit bedrag niet terugkrijgen van uw zorgverzekeraar.
Routine Outcome Monitoring: Verzekeraars wensen dat er metingen van de ernst van de klachten worden gedaan om het effect van de behandeling te kunnen bepalen. Deze Routine Outcome Monitoring (ROM) wordt aan het begin, tijdens en aan het eind van de behandeling gedaan. Je krijgt hiervoor online een vragenlijst aangeboden.
Regeling bij vakantie en calamiteiten: cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en bij calamiteiten gebruik maken van mijn achterwacht. Contactgegevens vervangend behandelaar: Drs A. Spaans , www.kerkstraat299.nl
Praktijk reglement: het praktijkreglement volgt het reglement van de LVVP (Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen en Psychotherapeuten). Informatie over wet en regelgeving (waaronder beroepscode, Wet Op Geneeskundige Behandelovereenkomst (WBGO), Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP) en de klachtenregeling, kun je vinden op de website van de LVVP of het NIP
Privacy en vertrouwelijkheid: Wat je met mij bespreekt valt onder het beroepsgeheim. Zonder jouw toestemming doe ik geen mededelingen aan derden. Wanneer bijvoorbeeld een Arbodienst of een medisch adviseur verzoekt om informatie, dan wordt je hiervan op de hoogte gesteld. Pas na jouw toestemming en nadat de beantwoording aan jou is voorgelegd, wordt deze verstuurd. Na de intake en het adviesgesprek vindt automatisch schriftelijke terugkoppeling plaats naar de verwijzer, meestal de huisarts. Indien je daar bezwaar tegen hebt, dien je dit kenbaar te maken.
Klachtenregeling: het kan gebeuren dat er in de behandeling iets niet goed loopt. Bijvoorbeeld dat je meent niet goed of onzorgvuldig behandeld te worden. In een dergelijke situatie is het zinvol om zo'n knelpunt of klacht eerst met mij te bespreken. Reageer zo snel mogelijk. Langer wachten maakt het moeilijker Mogelijk is het tot een oplossing te brengen en wel zodanig dat de weg weer open is om verder te gaan met de behandeling. Maak zo nodig een aparte afspraak waarbij je kunt aangeven waar het om gaat. Als je bang bent voor een negatieve reactie, kunt je dat het beste aangeven. Als we er samen niet uit komen, dan staat het je vrij om een klacht in te dienen. Als lid van de LVVP (Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen & Psychotherapeuten) ben ik aangesloten op de klachtenregeling van deze beroepsvereniging. Alle informatie over je rechten en mogelijkheden met betrekking tot een klacht kun je vinden op de LVVP website, LVVP klachtenpagina.
Kwaliteitsstatuut GGZ: Vanaf 1 januari 2017 is een Kwaliteitsstatuut GGZ verplicht. Dit is een checklist die toetst of door de zorgaanbieder aan een aantal kwaliteitscriteria is voldaan. Het Kwaliteitsstatuut GGZ van mijn praktijk is goedgekeurd.