Momenteel is er geen plek in de praktijk
Wanneer u zich wilt aanmelden kunt u dat doen via het contactformulier. Ik hanteer geen wachtlijst, hetgeen betekent dat u zich alleen kan aanmelden indien er ruimte is. Dit zal steeds worden aangeven op de website.
Meenemen naar eerste afspraak:
· kopie van een geldig identiteitsbewijs
· kopie van een verzekeringspas
· recente verwijsbrief van de huisarts met indicatie gespecialiseerde GGZ (SGGZ)
U heeft een verwijsbrief van de huisarts nodig om de behandeling vergoed te krijgen, hierop moet een diagnose vermeld staan en de agb-code van uw huisarts en of het een basis- of gespecialiseerde verwijzing betreft. Sommige klachten worden niet vergoed.
De datum van de verwijsbrief moet liggen vóór het eerste intakegesprek, anders vergoedt de zorgverzekeraar de kosten niet.
In geval van nood dient u contact op te nemen met uw huisarts
Vergoeding: psychotherapie is als onderdeel van de geestelijke gezondheidszorg opgenomen in het basispakket van uw verzekering. Ik heb met de meeste verzekeringsmaatschappijen een contract, behalve met Menzis/Anderzorg (hiervoor gelden andere betalingsregels, u kunt hiervoor contact met mij opnemen)
De psychotherapie wordt volledig vergoed (met uitzondering van het jaarlijkse verplicht eigen risico van 385 euro). Bij uw verzekeraar wordt bij afsluiting van de behandeling een nota ingediend in de vorm van een DBC (Diagnose Behandel Combinatie). Het verplichte eigen risico in de basisverzekering wordt apart hiervan geïnd door de zorgverzekeraar (in 2020: 385 euro eigen bijdrage).
Voor actuele gegevens zie informatie op de contactpagina. Het kan zijn dat het omzetplafond van een verzekeraar bereikt is waardoor cliënten met deze verzekeraar zich niet kunnen aanmelden.
Routine Outcome Monitoring: Verzekeraars wensen dat er metingen van de ernst van de klachten worden gedaan om het effect van de behandeling te kunnen bepalen. Deze Routine Outcome Monitoring (ROM) wordt aan het begin, tijdens en aan het eind van de behandeling gedaan. U krijgt hiervoor online een vragenlijst aangeboden.
Regeling bij vakantie en calamiteiten: cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en bij calamiteiten gebruik maken van mijn achterwacht. Contactgegevens vervangend behandelaar: Drs A. Spaans , www.kerkstraat299.nl
Praktijk reglement: het praktijkreglement volgt het reglement van de LVVP (Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen en Psychotherapeuten). Informatie over wet en regelgeving (waaronder beroepscode, Wet Op Geneeskundige Behandelovereenkomst (WBGO), Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP) en de klachtenregeling, kunt u vinden op de website van de LVVP of het NIP
Privacy en vertrouwelijkheid: wat u met mij bespreekt valt onder het beroepsgeheim. Zonder uw toestemming doe ik geen mededelingen aan derden. Wanneer bijvoorbeeld een Arbodienst of een medisch adviseur verzoekt om informatie, dan wordt u hiervan op de hoogte gesteld. Pas na uw toestemming en nadat de beantwoording aan u is voorgelegd, wordt deze verstuurd. Na de intake en het adviesgesprek vindt automatisch schriftelijke terugkoppeling plaats naar de verwijzer, meestal de huisarts. Indien u daar bezwaar tegen heeft, dient u dit kenbaar te maken.
Klachtenregeling: het kan gebeuren dat er in de behandeling iets niet goed loopt. Bijvoorbeeld dat u meent niet goed of onzorgvuldig behandeld te worden. In een dergelijke situatie is het zinvol om zo'n knelpunt of klacht eerst met mij te bespreken. Reageer zo snel mogelijk. Langer wachten maakt het moeilijker Mogelijk is het tot een oplossing te brengen en wel zodanig dat de weg weer open is om verder te gaan met de behandeling. Maak zo nodig een aparte afspraak waarbij u kunt aangeven waar het om gaat. Als u bang bent voor een negatieve reactie, kunt u dat het beste aangeven. Als we er samen niet uit komen, dan staat het u vrij om een klacht in te dienen. Als lid van de LVVP (Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen & Psychotherapeuten) ben ik aangesloten op de klachtenregeling van deze beroepsvereniging. Alle informatie over uw rechten en mogelijkheden met betrekking tot een klacht kunt u vinden op de LVVP website, LVVP klachtenpagina.
Kwaliteitsstatuut GGZ: Vanaf 1 januari 2017 is een Kwaliteitsstatuut GGZ verplicht. Dit is een checklist die toetst of door de zorgaanbieder aan een aantal kwaliteitscriteria is voldaan. Het Kwaliteitsstatuut GGZ van mijn praktijk is goedgekeurd. Desgewenst geef ik u een kopie van mijn Kwaliteitsstatuut GGZ.
Wanneer u zich wilt aanmelden kunt u dat doen via het contactformulier. Ik hanteer geen wachtlijst, hetgeen betekent dat u zich alleen kan aanmelden indien er ruimte is. Dit zal steeds worden aangeven op de website.
Meenemen naar eerste afspraak:
· kopie van een geldig identiteitsbewijs
· kopie van een verzekeringspas
· recente verwijsbrief van de huisarts met indicatie gespecialiseerde GGZ (SGGZ)
U heeft een verwijsbrief van de huisarts nodig om de behandeling vergoed te krijgen, hierop moet een diagnose vermeld staan en de agb-code van uw huisarts en of het een basis- of gespecialiseerde verwijzing betreft. Sommige klachten worden niet vergoed.
De datum van de verwijsbrief moet liggen vóór het eerste intakegesprek, anders vergoedt de zorgverzekeraar de kosten niet.
In geval van nood dient u contact op te nemen met uw huisarts
Vergoeding: psychotherapie is als onderdeel van de geestelijke gezondheidszorg opgenomen in het basispakket van uw verzekering. Ik heb met de meeste verzekeringsmaatschappijen een contract, behalve met Menzis/Anderzorg (hiervoor gelden andere betalingsregels, u kunt hiervoor contact met mij opnemen)
De psychotherapie wordt volledig vergoed (met uitzondering van het jaarlijkse verplicht eigen risico van 385 euro). Bij uw verzekeraar wordt bij afsluiting van de behandeling een nota ingediend in de vorm van een DBC (Diagnose Behandel Combinatie). Het verplichte eigen risico in de basisverzekering wordt apart hiervan geïnd door de zorgverzekeraar (in 2020: 385 euro eigen bijdrage).
Voor actuele gegevens zie informatie op de contactpagina. Het kan zijn dat het omzetplafond van een verzekeraar bereikt is waardoor cliënten met deze verzekeraar zich niet kunnen aanmelden.
Routine Outcome Monitoring: Verzekeraars wensen dat er metingen van de ernst van de klachten worden gedaan om het effect van de behandeling te kunnen bepalen. Deze Routine Outcome Monitoring (ROM) wordt aan het begin, tijdens en aan het eind van de behandeling gedaan. U krijgt hiervoor online een vragenlijst aangeboden.
Regeling bij vakantie en calamiteiten: cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en bij calamiteiten gebruik maken van mijn achterwacht. Contactgegevens vervangend behandelaar: Drs A. Spaans , www.kerkstraat299.nl
Praktijk reglement: het praktijkreglement volgt het reglement van de LVVP (Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen en Psychotherapeuten). Informatie over wet en regelgeving (waaronder beroepscode, Wet Op Geneeskundige Behandelovereenkomst (WBGO), Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP) en de klachtenregeling, kunt u vinden op de website van de LVVP of het NIP
Privacy en vertrouwelijkheid: wat u met mij bespreekt valt onder het beroepsgeheim. Zonder uw toestemming doe ik geen mededelingen aan derden. Wanneer bijvoorbeeld een Arbodienst of een medisch adviseur verzoekt om informatie, dan wordt u hiervan op de hoogte gesteld. Pas na uw toestemming en nadat de beantwoording aan u is voorgelegd, wordt deze verstuurd. Na de intake en het adviesgesprek vindt automatisch schriftelijke terugkoppeling plaats naar de verwijzer, meestal de huisarts. Indien u daar bezwaar tegen heeft, dient u dit kenbaar te maken.
Klachtenregeling: het kan gebeuren dat er in de behandeling iets niet goed loopt. Bijvoorbeeld dat u meent niet goed of onzorgvuldig behandeld te worden. In een dergelijke situatie is het zinvol om zo'n knelpunt of klacht eerst met mij te bespreken. Reageer zo snel mogelijk. Langer wachten maakt het moeilijker Mogelijk is het tot een oplossing te brengen en wel zodanig dat de weg weer open is om verder te gaan met de behandeling. Maak zo nodig een aparte afspraak waarbij u kunt aangeven waar het om gaat. Als u bang bent voor een negatieve reactie, kunt u dat het beste aangeven. Als we er samen niet uit komen, dan staat het u vrij om een klacht in te dienen. Als lid van de LVVP (Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen & Psychotherapeuten) ben ik aangesloten op de klachtenregeling van deze beroepsvereniging. Alle informatie over uw rechten en mogelijkheden met betrekking tot een klacht kunt u vinden op de LVVP website, LVVP klachtenpagina.
Kwaliteitsstatuut GGZ: Vanaf 1 januari 2017 is een Kwaliteitsstatuut GGZ verplicht. Dit is een checklist die toetst of door de zorgaanbieder aan een aantal kwaliteitscriteria is voldaan. Het Kwaliteitsstatuut GGZ van mijn praktijk is goedgekeurd. Desgewenst geef ik u een kopie van mijn Kwaliteitsstatuut GGZ.